برگزاری کارگاه های اعتماد به نفس در پایگاه تابستانی


توضیحات

در اوایل تا اواسط نوجوانی، دنیای درونی و روان‌شناختی نوجوانان روزبه‌روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. کنار آمدن با احساس‌ها و هیجان‌های مثبت و منفی در این برهه از زندگی برای نوجوانان کار دشواری‌ست. آن‌ها در این مقطع از زندگی خودآگاه‌تر می‌شوند و با حساسیتی شدید، کردار و پندار خود را نقد و بررسی کنند. نوجوانان برای گذر از این دوره بحرانی، به مشاوره‌ها و آموزش‌های روان‌شناختی از جانب افراد آگاه و دلسوز نیازمندند.

پایگاه تابستانی یکی از بهترین فرصت‌ها برای ارائه آموزش‌های روان‌شناختی به دانش‌آموزان نوجوان است. مدرسه راهنمایی سلام دریای نور هر ساله با برگزاری کارگاه های اعتماد به نفس در پایگاه تابستانی، از این فرصت بهترین بهره را می‌برد. در کارگاه‌‌های اعتماد به نفس مدرسه دریای نور، موضوعاتی مانند مهارت‌های زندگی، خودآگاهی، حل مسئله و از همه مهم‌تر، خود شفقتی (با خود مهربان‌بودن) به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

 کارگاه‌های اعتمادبه‌نفس مدرسه راهنمایی سلام دریای نور در پایگاه تابستانی امسال، در اواسط تا اواخر تیرماه و با حضور دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم برگزار شدند. «به امید پرورش دخترانی قدرتمند» شعاری بود که برای برگزاری کارگاه‌ های اعتماد به نفس در پایگاه تابستانی انتخاب شد.  

مهم‌ترین موهبت سلامت روان برای نوجوانان، افزایش تاب و تحمل ‌آن‌ها در برابر سختی‌ها و ناملایمات زندگی‌ست. شعار «به امید پرورش دخترانی قدرتمند» هم بر همین‌اساس انتخاب شد. امیدواریم با برگزاری کارگاه های اعتماد به نفس در پایگاه تابستانی توانسته باشیم تاحدودی به نیازهای روحی دختران نوجوانمان پاسخ داده باشیم. به امید پرورش دخترانی قدرتمند…