مرور کتاب باشگاه ۵ صبحی‌ها


توضیحات

همه ما عادت‌های خوب و بدی داریم؛ مثلا عادت داریم زود بخوابیم یا برعکس، شب‌ها تا دیروقت بیدار بمانیم. اکثر این عادت‌ها از نوجوانی و با ظهور نیروی اراده در ما شکل می‌گیرند. پیش از نوجوانی (در دوران کودکی)، تقریبا تمام تصمیمات ما تحت‌تاثیر والدین و مدرسه یا علایق و لذت‌هایمان هستند. پس تا پیش از نوجوانی عادت برجسته‌ای در ما شکل نمی‌گیرد، اما از نوجوانی، نیروی اراده به عنصر مهمی در شکل‌گیری عادت‌های ما تبدیل می‌شود.

در این بازه سنی، والدین، مدرسه و جامعه با ارائه محتوای مناسب، نقش زیادی در شکل‌گیری عادت‌های سالم و مفید در نوجوانان دارند. کتاب «باشگاه ۵ صبحی‌ها» یکی از بهترین گزینه‌هایی‌ست که می‌توان مطالعه آن را به نوجوانان پیشنهاد کرد. این کتاب در دسته کتاب‌های رشد و توسعه فردی قرار می‌گیرد و تاثیر فوق‌العاده‌ای در شکل‌گیری عادت‌های سالم نوجوانان دارد.

تاکید اصلی کتاب باشگاه ۵ صبحی‌ها همان‌طور که از نامش پیداست بر موضوع سحرخیزی‌ست. این کتاب همچنین بر توجه به جنبه‌های مختلف رشد و توسعه‌ فردی ازجمله ورزش، تغذیه، حفظ روحیه و نگرش مثبت تاکید زیادی می‌کند. ما در مدرسه راهنمایی دریای نور، یک دوره برای خوانش کتاب باشگاه ۵ صبحی‌ها برگزاری کردیم.

در این دوره، محتوای کتاب را به‌صورت پادکست در کانال مدرسه قرار دادیم و از دانش‌آموزان خواستیم تا جملات خوب و موثر آن را داخل کارسنج برای مدرسه ارسال کنند. امیدواریم که مرور این کتاب به شکل‌گیری عادت‌های سالم در دانش‌آموزان عزیزمان کمک کند.