برگزاری مسابقات پژوهشی بین گروه های کلاسی و تقدیر از نفرات برتر هر گرایش


توضیحات

اولین و قوی‌ترین جرقه‌های روحیه پژوهشگری در اوایل نوجوانی و با ظهور تفکر انتزاعی زده می‌شود. مهارت حل مسئله در نوجوانان از این مرحله به بعد، با تغییر چشمگیری روبه‌روست: آن‌ها می‌توانند حالت‌های مختلف یک مسئله را در ذهنشان تجسم کنند، فرضیه بسازند و سپس با آزمون فرضیه‌ها به جواب برسند.

تیغ تفکر انتزاعی تازه‌نوجوانان به‌حدی تیز و برنده است که وقتی با سوالی روبه‌رو می‌شود، تا دل‌ و روده‌اش را بیرون نریزد و زیروبمش را در نیاورد، ول‌کن نیست. پس بهترین زمان برای تقویت مهارت‌های پژوهشی نوجوانان، دور اول متوسطه یا همان اوایل نوجوانی‌ست.

در مدرسه راهنمایی سلام دریای نور، کلاس‌های پژوهشی متنوعی از جمله کمیکار، هوافضا،سازه ماکارونی و زیست برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم برگزار می‌شود. دانش‌آموزان در کلاس‌های پژوهشی مدرسه راهنمایی دریای نور با مقدمات هر کدام از این رشته‌ها آشنا می‌شوند و سپس در مسابقات کلاسی، منطقه‌ای، استانی، کشوری و حتی جهانی شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات، افزایش سطح آمادگی دانش‌آموزان و همچنین تبادل دانش روز در هر کدام از این گرایش‌هاست.

مدرسه راهنمایی سلام دریای نور، در مردادماه و در طول پایگاه تابستانی «یک تابستان و صد نشان»، اقدام به برگزاری مسابقات پژوهشی بین نفرات برتر هر گرایش کرد. در این مسابقات پژوهشی، دانش‌آموزان در گروه‌های کلاسی با یکدیگر به رقابت پرداختند، سطح آمادگی‌شان را محک زدند و تجربیات جدیدی کسب کردند. در پایان این مسابقات هم از نفرات برتر هر گرایش توسط مسئولان مدرسه تقدیر شد.

امیدواریم که پژوهشگران نوجوان مدرسه راهنمایی سلام دریای نور با کسب این تجربه‌ها سطح آمادگی خود را بالا ببرند و در آینده‌ای نه‌چندان دور، برای خود، خانواده، مدرسه و کشور عزیزمان ایران، افتخارات پژوهشی متعددی کسب کنند.